Association between learning, concentration problems, school integration, negative participation and aspirations with school dropout in Militarized School

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Óscar de la O-Cavazos
David Fernando Lozano-Treviño

Abstract

The purpose of this investigation is to associate learning, concentration problems, school integration, negative participation and aspirations with the propensity of school dropout of students in a militarized school. The study was non-experimental, descriptive and correlational with a sample of 350 students. An empirical model that shows the negative association of learning and the aspirations of students with the inclination to dropout this militarized school and the positive association of concentration problems, negative school integration and inappropriate participation with the early school leaving is suggested.

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de la O-Cavazos, Óscar, & Lozano-Treviño, D. F. (2024). Association between learning, concentration problems, school integration, negative participation and aspirations with school dropout in Militarized School. INNOVA Reseach Journal, 9(1), 17–34. https://doi.org/10.33890/innova.v9.n1.2024.2437
Section
Education
Author Biographies

Óscar de la O-Cavazos, Universidad Autónoma de Nuevo León, San Nicolás de los Garza, México

Óscar de la O Cavazos es profesor normalista con especialidad de matemáticas, se ha desempeñado como docente a lo largo de 30 años en el estado de Nuevo León. Actualmente estudia la maestría en Educación Media Superior en la Facultad de Psicología de la Universidad Autónoma de Nuevo León.

David Fernando Lozano-Treviño, Universidad Autónoma de Nuevo León, San Nicolás de los Garza, México

David Fernando Lozano Treviño es doctor en filosofía con especialidad en administración, se desempeña como maestro e investigador en la Facultad de Ciencias Políticas y Relaciones Internacionales de la Universidad Autónoma de Nuevo León; sus líneas de investigación son la educación y los negocios internacionales; ha publicado 40 artículos de investigación teniendo el identificación 

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