Impact of Digital Marketing on student recruitment in a Higher Education Institution at Lima - Peru

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Maria Andrea Quiñones-Balaguer
Augusto Francisco Javes-Sánchez
Judith Soledad Yangali-Vicente

Abstract

The digital transformation and the constant global technological evolution drive institutions to implement new methodologies and strategies, especially Marketing, must be kept at the forefront to maintain an active online presence, which allows reaching the target audience in the best possible way. ideal to satisfy their needs, which is why the general objective of this research is: Determine how the application of digital marketing impacts the recruitment of students in a Higher Education Institution in Lima – Peru, in the academic year 2022. A quantitative approach methodology was used, of an applied type, with a non-experimental design, a correlational - causal, cross-sectional level or scope, with a hypothetical - deductive method, on a census sample made up of 96 students enrolled in an Institution of Higher Education in Lima - Peru, in the academic year 2022; applying the survey technique, the instrument being a 29-item questionnaire, validated by 4 expert judges and subjected to the confidence level of Cronbach's Alpha, resulting in 81.6% reliable for the independent variable: Digital Marketing and 82.9% reliable for the variable dependent: Student Recruitment. According to the results, it was shown that the application of Digital Marketing impacts 76.9% on the recruitment of students in a Higher Education Institution in Lima - Peru, in the academic year 2022. It is concluded that, the greater the investment in Digital Marketing, the manages to attract more Higher Education students in Metropolitan Lima – Peru.

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How to Cite
Quiñones-Balaguer, M. A., Javes-Sánchez, A. F., & Yangali-Vicente, J. S. (2024). Impact of Digital Marketing on student recruitment in a Higher Education Institution at Lima - Peru. INNOVA Reseach Journal, 9(2), 80–101. https://doi.org/10.33890/innova.v9.n2.2024.2350
Section
Business and Innovation
Author Biographies

Maria Andrea Quiñones-Balaguer, Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Lima, Perú

Maria Andrea Quiñones Balaguer, de nacionalidad peruana, Licenciada en Administración de Empresas de la Universidad Nacional San Agustín de Arequipa - Perú, maestrando en Gestión Empresarial en la Universidad Nacional Mayor de San Marcos, especialización en Marketing Digital en la Universidad Ricardo Palma y Publicidad Online en la Universidad ESAN, creadora de bots con Inteligencia Artificial, ponente internacional con experiencias en Panamá y Colombia. http://bit.ly/UniversidadCooperativadeColombia

Capacitación en el uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación aplicadas a las empresas, como fundamento de su calidad y competitividad. En búsqueda constante de agregar y generar valor en emprendimientos personales y como parte de las diferentes organizaciones con las que participa. Actualmente me desempeño como Jefe de la Unidad de Prácticas Profesionales y Empleabilidad de la Facultad de Letras y Ciencias Humanas de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos; y docente en temas de Marketing Digital. Líneas de investigación: empresa e innovación. https://scholar.google.com/citations?view_op=list_works&hl=es&authuser=2&user=cl8UFYoAAAAJ

Augusto Francisco Javes-Sánchez, Universidad Privada del Norte, Lima, Perú

Augusto Francisco Javes Sánchez, de nacionalidad peruana, Magíster en Gestión Estratégica de Organizaciones; y, Doctorando en Administración. Actualmente, se desempeña como Especialista en Acreditación a nivel Nacional de la Facultad de Negocios de la Universidad Privada del Norte. Investigador de la línea de investigación empresa e innovación.

https://scholar.google.com/citations?user=9h0q_kkAAAAJ&hl=es

Judith Soledad Yangali-Vicente, Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Lima, Perú

 

 

 

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