Proposal of service of daycare for hairdressers and spa
Main Article Content
Abstract
The main objective of this research is to propose a childcare service in the Spa & Hairdressing salon in northern Guayaquil - Ecuador, since it was able to observe the Hairdressers & Spa lately they have suffered a decrease in the influx of customers, due to the competition that is increasingly strong and because people have less and less time to attend these places. A study was carried out to know the acceptance of a nursery in a hairdressing salon or Spa, through a descriptive investigation, among the results obtained was the demand for home beauty work because the mothers took care of time to attend the Spa, So the proposal of the marketing strategies to implement a nursery, will help the mothers to assist the companions of their sons or daughters, which ensures the permanence in the place.
Downloads
Article Details
COPYRIGHT NOTICE
Authors who publish in the INNOVA Research Journal keeps copyright and guarantee the journal the right to be the first publication of the work under the Creative Commons License, Attribution-Non-Commercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0). They can be copied, used, disseminated, transmitted and publicly exhibited, provided that: a) the authorship and original source of their publication (magazine, publisher, URL and DOI of the work) is cited; b) are not used for commercial purposes; c) the existence and specifications of this license of use are mentioned.
References
Alaminos, A., & Castejón , J. (2006). Elaboracion, analisis e interpretacion de encuestas, cuestionarios y escalas de opinion. Alicante: Marfil .
Best, R. (2007). Marketing estrategico. Prentice-Hall.
Brown, S. W. (1991). Service quality. New York: Lexington Books.
Cegarra Sánchez, J. (2012). Metodologia de la investigacion científica y tecnológica. Madrid: Ediciones Díaz de Santos.
Cordero, D., & Suárez, R. (2010). Estudio sobre los motivadores de uso de los Spas. Guayaquil.
Dvoskin, R. (2004). Fundamentos de marketing: teoria y experiencia. Buenos Aires: Ediciones Granica S.A.
El Comercio. (9 de 05 de 2015). 1,1 millones de madres son jefas de hogar en Ecuador.
Elliot, T. (2017). Variable dependiente vs variable independiente en marketing. La voz de Houston, 1.
Esteban, I. G. (2005). Marketing de servicios 4ta edicion. Madrid: ESIC Editorial.
Hernandez, R., Fernandez, C., & Baptista, P. (2006). Metodologia de la investigacion. Mexico: McGraw-Hill.
INEC. (2015). Compendio de resultados de las Encuesta de condiciones de vida.
kotler & Armstrong. (2003). Fundamentos de marketing. Mexico: Pretince Hall Mexico.
Kotler, P., & Lane Keller, K. (2009). Direccion de Marketing. Mexico: Pearson Educacion.
Malhotra, N. (2004). Investigacion de mercado: un enfoque aplicado. Madrid: Pearson education.
Martinez Ramos, E. (1992). El uso de los medios de comunicacion. Ediciones AKAL.
Mercado, S. (1997). Mercadotecnia programada: principios y aplicaciones para orientar la empresa hacia el mercado. Mexico: Editorial Limusa.
MetroEcuador. (12 de 05 de 2017). En Ecuador existen 3,7 millones de madres.
Mode, E. (1990). Elementos de Probabilidad Estadistica. Reverte.
Ospino Rodriguez, J. A. (2004). Metodologia de la investigacion en ciencias de la salud. Colombia: Editorial U. Cooperativa de Colombia.
Real Academia española. (s.f.). Obtenido de http://dle.rae.es/srv/search?m=30&w=peluquer%C3%ADa
Ries , A., & Trout, J. (1980). Posicionamiento La batalla por tu mente. USA: McGraw-Hill Companies.
Rivera Camino, J., & López Rúa , M. (2012). Dirección de Marketing. Fundamentos y aplicaciones. Madrid: ESIC Editorial.
Roberto, D. (2004). Fundamentos de Marketing: teoría y experiencia . Buenos Aires: Ediciones Granica S.A.
Rodriguez Moguel, E. (2005). Metodología de la investigacion. Tabasco: Univ. J. Autonoma de Tabasco.
Stanton, W., Etzel, M., & Walker, B. (2007). Fundamentos de marketing. Mexico: McGraw-Hill Interamericana.
Tamayo y Tamayo, M. (Mexico). El Proceso de la Investigación Científica. Editorial Limusa: 2004.
Universo, E. (7 de 10 de 2013). El negocio de la belleza gana terreno en Guayaquil. Economía.
Zapata, O. (2005). La aventura del pensamiento critico: Herramientas para elaborar tesis e investigaciones socieducativas. Mexico: Editorial Pax Mexico.