Developing awareness of unknown sounds to improve merging and substitution pronunciation mistakes

Contenido principal del artículo

Evelyn Almeida
Diana Castillo
Soledad Parra

Resumen

Abstract: Although emphasis on teaching pronunciation of a second language has been almost null among EFL educators and researchers, recent studies portray pronunciation as a key factor to learn a second language.  This paper reviews literature of experts on the field who highlight the relevance of teaching pronunciation.  In order to provide the readers with a theoretical basis the paper first presents a review of recent discussions on the necessity to teach pronunciation.  Then it offers a description of the features of pronunciation, influential factors, problems such as merging and substitution caused by the differences between the First and Second Language phonological system, and teaching methodologies.  Out of this context, we have favored one of the approaches which shed light on the development of pronunciation awareness. Finally some activities which aim to help learners pronounce unknown sounds in a clear and intelligible way are proposed.


Key words: pronunciation, phonological awareness, merging and substitution mistakes

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Detalles del artículo

Cómo citar
Almeida, E., Castillo, D., & Parra, S. (2018). Developing awareness of unknown sounds to improve merging and substitution pronunciation mistakes. INNOVA Research Journal, 3(4), 44–56. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n4.2018.476
Sección
Artículos
Biografía del autor/a

Evelyn Almeida, Universidad Central del Ecuador, Ecuador

Docente Centro de Idiomas (Universidad Central del Ecuador)

DOcente Carrera de Linguistica Applicada al Idioma Ingles (Universidad de las Fuerzas Armadas ESPE)

Citas

Šimec, A., Lozić, D., & Tepeš Golubić, L. (2017). Benchmarking PHP modules. Zagreb: Zagreb University of Applied Sciences.

w.windows-az.com. (2011). Retrieved 2017 from http://windows-az.com/full-php-vj-mysql-ilj-veb-proqramlaeddrma-vj-e.html

Aula Formativa. (5 de Agosto de 2014). Aula Formativa. Retrieved 2017 from http://blog.aulaformativa.com/lenguaje-php-el-mejor-para-desarrollo-de-aplicaciones-web/

Azofeifa, D. M. (2011). Programación Avanzada en Web. UNED.

Alvarado García, M. M. (2013). Análisis comparativo de los modelos de licenciamiento no personalizado de software desde el régimen de derecho de autor en el ordenamiento colombiano. Revista de Derecho, Comunicaciones y Nuevas Tecnologias (9).

Almagro, C. U. (2012). CCM. Retrieved 2017 from Lenguajes de Programación: http://es.ccm.net/contents/304-lenguajes-de-programacion

Alonso, A., & D'Antonio, S. (2015). El software libre y el Open Knowledge como comunidades de conocimiento paradigmáticas. Utopía Y Praxis Latinoamericana (69), 83-92.

Bulajic, A., Sambasivam, S., & Stojic, R. (2013). An Effective Development Environment Setup for System and Application Software. Issues in Informing Science and Information Technology , 10, 37-66.

Bakken, S. S. (1997). Manual de PHP. Rafael Martínez.

Berzal, F., Cortijo, F. J., & Cubero, J. C. (2004). Desarrollo Profesional de Aplicaciones Web con ASP.NET. iKor Consulting.

Cobo, Á. (2005). PHP y MySQL: Tecnología para el desarrollo de aplicaciones web. Ediciones Díaz de Santos.

Esposito, D. (2011). Which ASP.NET Is Better? InformationWeek , 15.

De la Torre-Díez, I., Antón-Rodríguez, M., Díaz-Pernas, F. J., & Perozo-Rondón, F. J. (2012). Comparison of Response Times of a Mobile-Web EHRs System Using PHP and JSP Languages. Springer Science+Business Media.

Díaz, J., Pérez, A., & Florido, R. (2011). Impacto de las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones (TIC) para disminuir la brecha digital en la sociedad actual. Cultivos Tropicales , 5-10.

Guerra, S. P. (08 de Junio de 2015). System.OutOfMemoryException. From https://sparraguerra.wordpress.com/2015/06/08/net-caracteristicas-clave-y-ventajas-de-la-plataforma-net-framework/