Escuela en casa: Motivos y resultados

Contenido principal del artículo

Andres Chavez Eras
Daniel Jurado

Resumen

En el artículo vamos a responder tres preguntas 1) ¿Quién y por qué deciden educar a los hijos en casa?, 2) ¿Cuáles son los efectos sociales que tienen al estudiar en casa? Y 3) ¿Cuáles son los resultados académicos que obtienen? En el texto se hablará de los homeschoolers y nos referimos así a los niños que por decisión de sus padres estudian en casa en vez de ir a una escuela.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Detalles del artículo

Cómo citar
Chavez Eras, A., & Jurado, D. (2017). Escuela en casa: Motivos y resultados. INNOVA Research Journal, 2(6), 143–147. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n6.2017.297
Sección
Artículos

Citas

(Noviembre de 2001). The Social Development Of The Home Educated Learner In The Primary School Phase. Sur Africa.

(Noviembre de 2012 ). Homeschool Participation In Public School Extracurricular . Lynchburg.

Apostoleris, N. H. (00 de 04 de 1999). The Development of Children's Motivation in the Homeschool Setting. Alburquerque, Estados Unidos.

Bergstrom, L. (Mayo de 2012). What Effect Does Homeschooling Have on the Social Development and Test Scores of Students? Winsconsi, Estados Unidos.

Gomez, S. (s.f.). Homework in Learning Process.

Gray, P., & Riley, G. (Enero de 2013). The Challenges and Benefits of Unschooling, According to 232 Families Who Have Chosen that Route. Boston, Estados Unidos .

Grubb, D. (00 de 11 de 1998). Homeschooling: Who and Why? New Orleans, Los Angeles, Estados Unidos.

Heidemann, L. (08 de Febrero de 2008). Lesson Design and Biblical Reasoning for Homeschool Parents. Colorado, Estados Unidos.

Huerta, L. A., & Gonzales, M. F. (04 de Enero de 2008). Cyber and HomeSchool Charter Schools: How States are Defining New Forms of Public Schooling. Estados Unidos.

Lundy, G. (Marzo de 2014). I’m Keeping My Son Home”: African American Males and the Motivation to Homeschool. Estados Unidos: Journal of African American.

Magno, C. (Mayo de 2012). Psychological Theories, Practices, and Ideas in the Educational Context . Philippines.

Mathis, A. B. (07 de Octubre de 2016). School Choice: Why Parents Choose Charter, Private, and Homeschool Options. Georgia, Estados Unidos: Georgia Southern University.

Meier, C., & Lemmer, E. (Mayo de 2015). What do parents really want? Parents’ perceptions of their children’s schooling. Petroria, Sur Africa: South African Journal of Education.

Okeke, C. I. (Agosto de 2014). Effective home-school partnership: Some strategies to help strengthen parental involment. Sur Africa: South African Journal of Education.

Ray, B. D. (2004). Homeschoolers on to College: . Salem, Oregon, Estados Unidos.

Ray, B. D. (2009). Homeschool Progress Report 2009: Academic Achievment and Demographics. Salem, Oregon, Estados Unidos: National Home Education Research Institute.

Ray, B. D. (03 de Febrero de 2010). Academic Achievement and Demographic Traits of Homeschool Students: A National Study. Estados Unidos.

Ray, B. D. (06 de Enero de 2015). Ph D. Research Facts On Homeschooling. Salem , Oregon, Estados Unidos: National Home Education Research Institute.

Smith, J. (s.f.). Homeschool’s Upper Hand over Public School.